Ana Sayfa / Türkiye Gezi Önerileri / Sapanca,Kartepe,Maşukiye / Sapanca, Maşukiye ve Kartepe Gezisi

Sapanca, Maşukiye ve Kartepe Gezisi

İstanbul’a yakın dedik 8 sene sonra gidebildik. Şeytanın bacağını sonunda kırdık ve Kartepe’ye gittik.

Sabah 08:00 de cümbür cemaat ayaklandık. Kahvaltı için sapanca yollarına düştük. Fırsat sitelerinde Green Blue Park Otel’i görüp 18 TL’ye Kahvaltı satın aldık. Mekan fena değildi kahvaltıda iyiydi tavsiye eder miyim bence etmem mümkün ise farklı bir yere gidin.

Hava süperdi kahvaltı ettiğimiz mekanın sahilinde yürüme fırsatı bulduk. Gerçekten sakin güzel yerler yazın kahvaltıyı yanınıza alıp rahatlıkla gidilebilir. Çok güzel masa sandalyeler koymuşlar hemde göle sıfır. Muhtemelen sakin de oluyordur.

İşte sizlere göl manzarası:

Oradan ayrıldıktan sonra 23 km geride kartepe’ye doğru yola çıktık. Normalde kartepe için Kocaelin’den yol ayrılıyor. Bir tepe yolu olarak hiç kar yoktu rahatlıkla çıkılabildik. Merkeze de 15 km zaten sıkıntı yok. Daha tırmanmaya başlamadan aşağıda kayak kiralamakta fayda var yada kızak çünkü yukarıda bir tane otel var ve bu işi tekele dönüştürmüş çok pahalı. Bu sebeple aşağıdan kiralayıp o şekilde çıkın. Kayak için günlüğü 25 TL dediler. Kızak için günlüğü 10 TL bizim gidişimiz öğlen olduğu için pazarlık ettik 5 TL ye hallettik. Yukarıya kadar sorun yok ama yaklaşınca acayip bir trafik oluyor çünkü otoparka giriyorsunuz ve yol burada bitiyor. Eğer içerisi dolu ise bekle dur. Yol kenarına park edenler vardı ama jandarma kaldırıyor dediler korkuttular bizde mecburen parka girdik. Ücreti günlük 10 TL. Ne ise park ettik kızakla kaymaya gideceğiz bildiğiniz dağ adamlar parsellemişler 10 TL giriş ücreti istiyorlar. Sadece mekanı yani Allah’ın dağını kullanmak için para talep etmek enteresan çok kızdık. ( İnşallah bu hafta onları bildiğim her yere şikayet ederek geçireceğim) ne ise orada çok da profesyonel olmasa da çocukları oyalabileceğimiz bir kar bulup oynadık.

Yukarıda bunları yaşamak istemiyorsanız ve sadece kızakla kayacaksanız yolda bir sürü kayabilecek yer göreceksiniz mümkün ise buralarda mola verin hem para vermeyin hem yukarıda ki trafiği çekmeyin.

( Bu arada aramıza yıllardır yakın arkadaş olduğumuz Özbek ailesi katıldı. Çocuklar birbirini de bulunca eğlence iki katına çıktı.)

Şimdi ben Uludağ’a alışık olduğum için baya küçük geldi maalesef kayamadım inşallah bir daha ki sefere ama pistler dik ve az tabi. Çok da acemi var düşen düşene karşıdan bakınca bence acemilere uygun pistlerde değildi. Telesiyej fiyatı günlük 80 TL miş.

Ben gene de kayak yapmak için Uludağ’dan vazgeçmem diyerek Kartepe’den fotoğrafları paylaşıyorum.

16:30 gibi hava kararmaya başladı bizde Kartepe’den ayrıldık. Yol üzerinde maşukiye’yi gördük ama kış olduğu için pekte havası yoktu. Bu sebeple yemeği orada yemedik.

Aşağıda Özdilek var hem yemek yedik hem çocuklar oynadı hemde alışveriş yaptık. Tavsiye ederiz.

Evet bu benim ilk yurtiçi gezi önerim devamı gelecek iyi gezmeler.

Yazımı okuduğunuzda yorumlarınızı bekliyorum. Belki sizin farklı tecrüberileriniz olmuştur.

Bu Yazıda İlginizi Çekebilir

Kurban Bayramı Gezi Planımız…

Yazdır / PDF Merhaba, Her zaman ki gibi bayram ziyaretlerimiz ve Kurban kesme işlemimizden sonra …