Ana Sayfa / Yurt Dışı Gezi Önerileri / Amerika / Amerika’da bir Avrupa şehri San Francisco
San Fransisco

Amerika’da bir Avrupa şehri San Francisco

Evet Amerika kıtasından ilk yazımı yazıyorum. Batı Amerika turumuza Las Vegas’tan başladık. Araç kiralayarak Los Angelles’a oradan da gene kiralık araç ile San Francisco’ya gittik. Yollar güzeldi araba ile rahat gidiliyor tavsiye ederim.

San Franciscoda konaklama için çok fazla alternatifiniz olacaktır.  Konaklama yerini merkeze yakın seçerseniz bu kadar evsizin olduğu bir şehirde otele gitmek için zorlanmazsınız. Otel rezervayonu için tıklayabilirsiniz. San Francisco Otel Önerileri

Gelelim San Francisco’ya Amerika kültüründe Avrupa mimarisini andıran geleneksel Amerika’dan farklı bayırları ve evsizleri ile ünlü şehir. Evsizler ne kadar insana zarar vermese de rahatsız ediyor.

Şehir’in her sokağı her görüntüsü size Amerika filmlerini, dizilerini hatırlatıyor sanki Los Angelles’ta plotada çekimini yapmışlar canlı mekanları da San Francisco’da çekmişler. Mesela aşağıdaki fotoğrafı ilk gördüğümde çok küçükken annemle mutlu mesut izlediğim mavi ay dizisi aklıma geldi ne dersiniz? Tabi uzaktan halini düşünmek lazım.

Bu kadar nostalji yeterli gelelim gezilecek yerlere;

Biz bu şehri hop on hop of otobüsleri ile gezdik açıkçası güzeldi tavsiye ederim. Ama birde şehrin içerisinde dolaşan eski bir tramvay var ona binmenizi mutlaka tavsiye ederim. Hop On Hop of Otobüslere iki günlüğü 30 dolardan bindik tüm turlar dahil (Aşağıdaki marka ile biraz pazarlık yaptık bir tur için bu fiyatı söylüyorlardı biz bütün turları içine alacak şekilde anlaştık diğer firmaların yarı fiyatına biraz daha aralıklı turları ama sıkıntı değil ancak geziyorsunuz zaten. Tramvay bir binişi 6 dolar günlük alırsanız otobüsler içinde kullanabiliyorsunuz 13 dolar.)

1- Union Meydanı:

Hop on hop of otobüsleri kalkış yerleri şehrin merkezi. Aslında bakıldığında hiç bir şey yok neden şehrin merkezi merak konusu. Burada Macy’s diye zincir bir mağaza var onun en üst katına çıkıp union meydanını gözlemleyebilirsiniz.

Golden Gate Köprüsü:

Şehrin en önemli simgesi. 1964 de Newyork’ta Verrazano-Narrows Köprüsü’nün yapımına kadar, dünyanın en uzun asma köprüsü olarak kalmış. Üzerinden yürüyerek ve bisikletle geçilebiliyor. Köprüyü geçtikten sonra San Francisco’yu izleyebileceğiniz süper bir manzara sizi bekliyor mutlaka köprüyü geçin ve bu manzarayı izleyin.

İşte resimler:

Fisherman’s Wharf / Pearl:

Balık çarşının olduğu San Francisco’nun sahil bölgesi yürüyüş yapabileceğiniz bir çok hediyelik eşya bulabileceğiniz bir bölge. Gezmeye değer.

İşte Resimler:

Maalesef meydanlarda Fisherman’s Wharf’da çokça rastlayabileceğiniz sahnelerden biri;

San Francisco, Evsizler

Alcatraz Adası:

San Francisco’nun en eski hapishanesi şuan turistlerin gezmesi için müze haline dönüştürülmüş hapishane gezmekten çok hoşlanmadığım için adaya geçmedik. Ama karşıdan adanın izlenişi süper.  Fisherman’s Wharf giderseniz oradan hem adaya gidebilirsiniz hemde karşıdan izleyebilirsiniz.

Resimler:

Golden Gate Park:

Söylenen odur ki Newyork’un Central Park’ından büyükmüş hakikaten inanılmaz huzurlu sakin dingin temiz ve düzenli bir park. Şehrin biraz dışında ama parka giderken yoldaki manzara muhteşem. Parkın içerisinde iki tane müze ve japon ağaç parkı var herşeyi anladım da üzerinde hiç bir şekilde yaprak olmayan aslında çok da bir şeye benzameyen japon ağaçlarından neden park yapmışlar çözemedim şimdi sizde resimleri görünce belki bana hak verirsiniz. Japon ağaçlarının bulunduğu parkın arkasındaki müzesinin en üst katındaki seyir tepesine mutlaka çıkın manzara süper.

China Town: Her amerika şehrinde olan klasik çin kasabası eğer hiç gitmedi iseniz mutlaka San Francisco’da olanına gidin çünkü en büyüğü. Çinliler ne olursa olsun her yerde kendi kültürlerini yaşatıyorlar.

Şehir İçi Tramway: Mutlaka binin süper bir deneyim ben bayıldım. O dar, yokuş sokaklardan eskilerden kalma bir teknoloji ile geçmek açık havada evleri yapıları yakından incelemek süper idi. Bir biniş 6 Dolar günlük kart 13 dolar.

Civic Center: Şehrin yönetildiği binaların geneline verilen admış dışarıdan mimarisi sizinde görebileceğiniz gibi Avrupa’ya çok yakın.

Oakland Körfez Köprüsü: Dünyanın en uzun asma köprüleri arasında belkide en uzunudur. Bizim İzmit ile Bursa arasına yapılan köprünün bir benzeri. İki katlı gece ve ışıklandırması çok güzel ve pier’den izlenebiliyor. Vaktiniz var ise uzaktan görmenizi tavsiye ederim. Bu arada bu köprü ücretli ama aklınıza faiş fiyatlar gelmesin sadece 4 dolar. Darısı Türkiye’deki köprülerin başına 🙂

Genel olarak San Francisco bu şekilde otel olarak mutlaka union meydanını ve bilindik bir marka tercih edin ( Holiday ınn gibi).  Biz otelimizi booking.com’dan rezerve ettik (özellikle açık konsept otellerden kaçının) Civic Center Inn’de kaldık kesinlikle tavsiye etmiyorum. Özellikle Booking.com’daki yorumları mutlaka okuyun derim.

İyi gezmeler.

Bir sonraki durağımız Los Angelles….

Bu Yazıda İlginizi Çekebilir

İtalya’nın Romantik Kasabası Lago di Nemi…

Yazdır / PDF Merhaba, Roma Seyahatimizde gezdiğimiz küçük, romantik kasaba Lago di Nemi. Roma’ya 21 …