Ana Sayfa / Yurt Dışı Gezi Önerileri / Orta Doğu / Doha / Modern Arap Şehri Doha…

Modern Arap Şehri Doha…

Daha önce gezdiğim yerleri sırası ile yazmaya başlayayım dedim öncelikle Dubai’yi yazıyordum (malum memleketim kadar seviyorum) ama annem ve babamın hafta sonu Doha’yı ziyaret edecek olmaları ve bana Cansu nereyi gezelim soruları üzerine onlara nasıl olsa yazacağım bari blog’a yazayım hatıra kalsın diye düşünüp yazmaya başlıyorum.

Doha’ya bu sene Ocak ayında gittik. Bu sefer eşimle değil eşime paralel olarak oluşturduğum arkadaş gezi grubumla. Ne yapalım adamcağız gezerken yoruldu en azından bir onunla bir kızlar ile gezersem daha çok yer görürüm hesabı hemen kızlarla bir grup oluşturup Doha’ya gittik.

Doha gibi zengin bir memlekete benim dışımda bekar kız grubu olarak gidince “burada bir şeyh bulalım 3. 4. olalım tek taşımız kocaman olsun altımızda son model arabalar olsun yardımcılarımız olsun” gibi tamamen hayal pres sözleri bolca duymak kaçınılmaz oldu  Çok şükür bir şeyh bulmadan aynı sayı ile İstanbul’a dönebildik…

Pegasus ile uçtuk Doha’ya vize ülkeye girişte 100 riyal karşılığında veriliyor.  Maalesef girişte bu parayı ya riyal olarak vermelisiniz yada kredi kartından çektirmelisiniz bu sebeple bu ülkeye giderken ya Katar Riyali yada uluslararası açık bir kredi kartınız mutlaka olmalı. ( Suudi Arabistan Riyali geçiyor dediler ama biz hiç denemedik açıkçası para olarak da farklı) Girişte otel rezervasyonunuzu soruyorlar hazır bulundurmanız önemli.

Doha zengin küçük bir sahil kenti. İzmir’e benziyor. Arap yarım adasına gidiyoruz sıcak olur beklentimiz ile aldığımız yazlıklar daha şehre girer girmez elimizde patlıyor ve biz getirdiğimiz yazlıkları üst üste geçirerek soğuğu hissetmemeye çalışıyoruz eğer ocakta gidecekseniz havanın sıcak olmasını beklemeyin.

Biz 3 gece 4 gün kaldık Doha da koştur koştur anca gezdik rahat bir tatil yapmak istiyorsanız daha uzun gidilebilir.

Şehirde toplu taşıma yok her yere taksi ile gidiliyor. Taksici taksimetre açarsa inanılmaz ucuz ama genelde gidilecek yerler pazarlığa tabi bazen taksimetre açarım deyip yarı yolda kapatanlar yada taksimetre açtım diye sizi gezdirenler yok değil en çok taksiciler ile mücadele edeceksiniz, toplu taşımada olmadığı için kendilerini bulunmaz hint kumaşı zannediyorlar.

Gezilecek yerlere gelirsek;

1- İslami Sanatlar Müzesi:

Güzel bir müze Dünya’daki İslam ülkelerinden ve Türkiye’den de bir çok önemli eser var bir müslüman olarak müzeyi gezmek insana haz veriyor. Dünyanın en büyük islami sanatlar müzesi imiş.

2- Corniche
 (Korniş):  Neredeyse Doha Corniche’nin etrafına kurulmuş diyebiliriz. Çok uzun bir sahil ama yürümesi süper tavsiyem bir başından yani İslami Sanatlar Müzesinden West Bay bölgesine kadar yürünmesi üzerinde bir çok park ve bir çok önemli yapıt göreceksiniz. ( Mesela Pearl İnci Anıtı)

3- Souq Waqif (Eski Pazar) ve Altın Çarşısı: Eski Pazar bölgesi Alışveriş yerleri otantik cafeteryaları atlı polisleri ile size arap kültürünü yansıtan hoş bir mekan hem gündüz hem gece mutlaka ziyaret edilmeli.

Altın çarşısı; İçi itibari ile güzel dükkanlarda her zaman ki gibi şaşalı altınlar görülmeye değer.

4- West Bay Bölgesi: Plazaların, yüksek gökdelenlerin bulunduğu bir anlamda finans merkezi.

5-  Villaggio Mall : Doha’nın en büyük alışveriş merkezi şehrin biraz dışında kalıyor. İçerisinde ki kanalda venedik misali kanal turu yapabiliyorsunuz küçük ama bence yapılmaya değer. Fiyatı 6 Riyal yaklaşık 3 TL.  Alışveriş merkezinin normal bölümü olduğu gibi birde markaların bulunduğu Doha’nın zenginlerinin dolaştığı ayrı bir bölümü daha var mutlaka bu tarafıda görmelisiniz halkın ne kadar zengin olduğunu, kadınların yanlarında yardımcıları ile nasıl alışveriş yaptıklarını gözlemleyebilirsiniz. Villaggio Mall’ın etrafında göletlerin köprülerin olduğu çoook güzel bir de park var sakın gezmeden dönmeyin bir de çocuğunuz var ise çok güzel oyun bahçeleri var. Göletlere bakan cafe de özel demlikle gelen çaydan içmenizi tavsiye ederim.

Alışveriş merkezinden ve etrafında ki parkttan görüntüler;

6- Safari Turu :  Eğer daha önce Dubai’ye gidip safari yaptı iseniz tavsiye etmem hem Dubai’den çok daha pahalı hemde Dubai’de yaptığınızdan pek de farkı yok. Eksiği var fazlası yok. Ama hiç safari yapmadı iseniz yapmadan kesinlikle dönmeyin derim hele birde hava sıcaksa denize girmek için mola verdikleri yerler çok güzel.

8- Soug Vakıf Kültür Camii : Eski çarşının yanında değişik minare mimarisi ile dikkat çeken bir cami içi normal ama dışarıdan güzel bir görüntüsü var.

7- Pearl: Doha’nın yapay adası ve limanı. Muhteşem bir manzarası var mutlaka gidilmeli. Alışveriş mekanları, yemek mekanları ve Doha’nın zenginlerini burada bulabilirsiniz. Uzunca bir yürüme yolu var. Biz ancak gece gidebildik çok yorulduğumuz için golf arabası ile gezdik  ama hem gündüz hem gece görülmeye değer. Cafelerinde oturup bir kahve içmekte mutlaka çok zevkli olacaktır. Gece olduğu için fazla resim çekemedik.

Belki daha gezilecek mekanları vardır ama biz 3 günde bu kadar gezebildik. Sizlere de iyi gezmeler…

Cansu KARADAĞ

cansukaradag@gezionerileri.com

Bu Yazıda İlginizi Çekebilir

İtalya’nın Romantik Kasabası Lago di Nemi…

Yazdır / PDF Merhaba, Roma Seyahatimizde gezdiğimiz küçük, romantik kasaba Lago di Nemi. Roma’ya 21 …