Ana Sayfa / Türkiye Gezi Önerileri / Bursa/Cumalıkızık, Trilye / Bursa’nın Şirin Beldeleri Cumalıkızık ve Tirilye

Bursa’nın Şirin Beldeleri Cumalıkızık ve Tirilye

Bursa benim doğup büyüdüğüm memleketim. Ne zamandır Bursa’dan neden paylaşım yapmıyorsun diye eleştiriler alıyordum. Insan doğup büyüdüğü yeri bir gezgin gözü ile göremez diye düşünüyordum. Ama bu hafta sonu blogda yazı yazan arkadaşım Zeynep Polat da Bursa’ya bizi ziyarete gelince sıvadık kolları, gezgin gözü ile Bursa’nın UNESCO tarafından korunan mekanlarını gezmeye başladık.

(Önemli not: Bursa’ya ido yada Budo deniz otobüsleri ile ulaşabilirsiniz. Bilet alırken Bursa Güzelyalı seçmeniz gerekir. Vapurdan indiğinizde sizi raya götürecek belediye otobüsleri bekliyor olacak raya binip Bursa merkeze hatta bir çok mekana ulaşabilirsiniz. Aşağıda hangi duraklarda ineceğinizi yazacağım.)

CUMALIKIZIK;

Ilk durağımız Cumalıkızık beldesi. Bursa merkezdeki ray (metroya Bursa’da ray deniyor) ile arabayatağı istikametine gidecek şekilde bindik. Cumalıkızık durağında indik. Oradan içeriye giden minibüslere binip 10 dk yolculukla son durağında indik. İşte eski evlerin bulunduğu zamanında Kınalı kar dizisinin çekildiği mekanlara geldik. Bursa’nın eski bir Osmanlı Şehr-i olduğunu biliyoruz ama burada çok daha net hissettik. Bir çok evi kahvaltı mekanı yapmışlar sabah gitmiş olsa idik kesinlikle bir kahvaltı ederdik ama gittiğimiz saat itibari ile bu mümkün değildi. Sokakları gerçekten çok otantik.  Lafı çok uzatmadan sizi resimlerle başbaşa  bırakıyorum.  Vakit ayırıp mutlaka gidin derim.

TİRİLYE:

Bursa’nın Unesco tarafından korunan diğer beldelerinden biri de Tirilye. Çocukluğumun gezi mekanlarından biri şimdilerde çok turistik. Gerçekten eski evleri deniz manzarası ile görülmeye değer.  Mudanya’dan minübüslerle ulaşabilirsiniz. Özel aracınız ile Mudanya’dan çok yakın.

Merkezi de çok güzel ama merkezden insanları takip ettiğinizde tepe ye doğru çıktıklarını görürsünüz. Tepe’ye çıkarsanız süper bir manzara tarihi dokuları korunmuş evleri görebilirsiniz. Tepe’de ki kafeteryalarda dinlenebilir, Manzaraya karşı çay yada kahvenizi içebilirsiniz.

Tirilye zeytin memleketi olduğu için sokaklarda bir çok zeytin satan zeytin yağı satan satıcılar görebilirsiniz. Benden tavsiye almadan dönmeyin derim.

İşte huzurun adı Tirilye’den görüntüler:

Bir çok kez bir Mudanya bir Güzelyalı dedim açıklık getireyim. Mudanya genel ilçenin adı yani Tirilye de Mudanya’ya bağlı Güzelyalı da. İkisinin de merkezleri var ama ana merkez Mudanya. İstanbul’dan Budo ile gelirseniz Mudanya merkezde İdo ile gelirseniz Güzelyalı merkez de inersiniz. Merak etmeyin ikisi de birbirine çok yakın.

Nerede kalınır: Eğer Tirilye de yapacaksınız bence en iyi kalma mekanı Mudanya olur. Lüks bir yerde kalalım diyorsanız Montania Hotel var. Daha uygun fiyatlı olsun derseniz daha bir çok küçük butik otel var ama hiç birinde kalmadığım için yorum yapamayacağım.

Şimdiden İyi Gezmeler.

Bize yorumlarınızı yazın. Facebook’a paylaştığımız gezi fotoğraflarımız için göz atın derim. Yada instagrama.

Cansu KARADAĞ

Facebook: Gezi Önerileri

İnstagram: @gezionerileri

Bu Yazıda İlginizi Çekebilir

Kurban Bayramı Gezi Planımız…

Yazdır / PDF Merhaba, Her zaman ki gibi bayram ziyaretlerimiz ve Kurban kesme işlemimizden sonra …